Projek90Hari: Sihat Malaysia: Rutin Hari Ini (23hb May).
 
:
 
Projek 90 Hari
Rutin Harian
Archives
Penaja
 
« Home | Laporan Terdahulu » | Laporan Terdahulu » | Laporan Terdahulu » | Laporan Terdahulu » | Laporan Terdahulu » | Laporan Terdahulu »

Wednesday, May 23, 2007
Rutin Hari Ini (23hb May).
Seperti biasa, saya akan melaporkan rutin harian saya. Sekarang jam di blog ini menunjukkan 8:40 malam. Rasa lapar ada, rasa penat ada.. rasa nak buang air pun ada. Tapi, hari nie letih semacamlah. Rasan sengal-sengal jogging ni tak hilang lagi. Demam urat kot...

Tapi takper, janji badan saya rasa ringan sket. Kalau citer bab ringan badan nie, teringat pulak saya masa study kat Melaka dulu. Inilah antara saat ataupun detik-detik yang paling best dalam hidup saya. Selama 2 tahun saya di Melaka... semuanya indah-indah belaka.

Kenapa?
Sebab masa tu badan saya taklah bulat macam sekarang nie. Saya rasa berat badan saya di Melaka pada waktu itu ialah 75 kilogram. Nak kata "fit" tu takdelah, tapi apa saja pakaian yang saya pakai memang nampak cantik jer. Pendek kata, semuanya kena jer dengan penampilan saya.

Awek?
Awek masa tu memanglah ada.... ehhh bukan setakat "ada"... tapi banyak! Gambar-gambar "aweks" masa tu pun ada lagi dalam simpanan saya. Tapi bukanlah saya ni buaya mahupun kambing, cuma budaya adik angkat tu memang kuat pada waktu tu. So perkenalan dengan awek pada masa tu semuanya berdasarkan pada perkataan adik angkat. Cehhh.....

Okey, sekarang saya sambung balik pada rutin harian saya:

Sarapan pagi:
Saya tak amik langsung sarapan pagi. Tak sempat.

Tengah hari:
Saya amik 1/2 senduk nasi sajer. Lauknya plak sayur dengan sambal udang.

Petang:
Tadi saya ada beli tauhu bakar sekeping dengan roti sandwich. Sandwich tu saya buat sendiri.

Malam:
Belum makan lagi. Saya ingat nak minum Milo panas laaa....

Jogging?
Ooooo..... hari ini tak sempat....hujan plak tuh.
posted by Budakgemuk 8:27 PM  

If you like this article, you may save and share it here: add to del.icio.us add to Digg it! add to technorati add to Yahoo MyWeb

 

3 Comments:
  • At 9:58 PM, Anonymous Anonymous said…

    eh?? tak boleh tak makan sarapan lah. mesti mau makan punya. u cuba try makan quaker, tapi jgn campur dgn susu atau gula. campur dgn air panas cukup. i tengok dulu ada satu lelaki hilang 5kg satu bulan makan quaker untuk sarapan. tengah hari masih makan macam biasa. malam langsung tak makan.

     
  • At 11:24 PM, Anonymous Anonymous said…

    bukan saya tak mau makan, tapi tak sempat nak makan ....

    *** thanks for that useful advice! really appreciate it.

     
  • At 12:44 AM, Blogger mob1900 said…

    ...adik angkat!
    Geramnya... gua pun 'terkena' pasai aweks semua nak jadikan gua 'adik angket, abang angkatler, nasib baik takde Bapak Angkat, buahahahahah naya tu!

    Gambate!

     

Post a Comment

 

 
Laporan Harian
Penaja Platinum
Translate